Isnin, 20 Januari 2014

'Saya bertarung dengan penyakit'

 

 REVINGTON (tiga dari kiri) berjabat tangan dengan Nur Azmi selepas mengadakan sidang akhbar khas mengenai keputusannya meletakkan jawatan selaku jurulatih skuad senior hoki negara di Bukit Jalil semalam.

'JODOH' Paul Revington bersama Konfederasi Hoki Malaysia (MHC) tidak bertahan lama selepas pengendali kelahiran Afrika Selatan itu sah melepaskan jawatannya berkuat kuasa semalam.

Biarpun enggan mengulas lanjut punca sebenar beliau meletakkan jawatan, Revington sekadar memberikan penjelasan masalah kesihatan memaksanya berbuat demikian.

Bagaimanapun, pengendali berusia 41 tahun itu tetap meluahkan rasa sedih apabila mengakui terpaksa melepaskan jawatan demi kebaikan semua pihak.

"Saya bertarung dengan penyakit yang berkaitan tekanan tinggi sejak Jun tahun lalu. Ia memberi- kan kesan kepada kesihatan dan emosi saya. Amat sukar untuk saya menerangkan lebih lanjut mengenai masalah ini.

"Tahun ini merupakan tahun yang getir buat Malaysia. Saya akan menjadi seorang yang mementingkan diri sendiri jika tidak melepaskan jawatan ini kerana dengan keadaan sekarang, saya tidak mampu memberikan seratus peratus yang terbaik kepada pasukan.

"Memang saya akui kecewa kerana terpaksa berundur daripada tugas ini.

"Saya akan terus memberikan bantuan dan sokongan kepada MHC sekiranya diperlukan," kata- nya pada sidang akhbar khas di Pejabat MHC di Stadium Hoki, Bukit Jalil semalam.

Sementara itu, Timbalan Presiden MHC, Datuk Nur Azmi Ahmad berkata, pengganti kepada Revington telah diputuskan sele- pas mengadakan perbincangan dengan Presiden MHC, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah kelmarin.

Jelasnya, penolong jurulatih yang baru dilantik baru-baru ini, Muhammad Dhaarma Raj Abdullah dinaikkan pangkat menggantikan tempat bekas jurulatih Ireland itu dan dibantu oleh Nor Azlan Bakar dan K. Gobinathan.

Jawatan ketua jurulatih skuad Projek 2016 pula akan digalas oleh rakan karib Revington, Arul Selvaraj.

"Ini merupakan langkah terbaik dilakukan Revington. Beliau menyerahkan surat peletakan jawatan lebih awal bagi memboleh- kan kami dapat membuat persia- pan lebih awal terhadap pasukan.

"Situasi ini juga tidak memberikan tekanan kepada pihak MHC dan sasaran kami tetap tidak berubah iaitu kedudukan 10 terbaik pada Piala Dunia 2014 dan pingat emas Sukan Asia September depan,"

KOSMO ONLINE 21.1.14

Tiada ulasan:

Catat Ulasan