Rabu, 27 Julai 2016

Empat pemain jadi perhatian

ARKIB : 25/02/1998
EMPAT pemain termasuk Brian Jayhan Siva akan menjadi perhatian jurulatih negara, Volker Knapp pada perlawanan hoki persahabatan dengan Jerman di Stadium Sultan Azlan Shah, Ipoh, petang ini dalam usaha mengatasi masalah ketumpulan jentera serangan negara.

Selain Brian, Knapp juga akan meneliti keupayaan S. Nishel Kumar, Lam Mun Fatt dan M. Kaliswaran bagi mengatasi masalah ketumpulan skuad negara menyempurnakan peluang.

Jurulatih dari Jerman itu terpaksa menyelesaikan masalah tersebut menjelang Kejohanan Piala Sultan Azlan Shah yang bermula Sabtu ini.

Barisan serangan negara dibelenggu masalah ketumpulan penyudah apabila dua pemain utamanya, Minarwan Nawawi dan R. Shankar masih mengalami kecederaan sekali gus diketepikan pada kejohanan kali kelapan itu.

Knapp tidak boleh mengharapkan ketua pasukan, Nor Saiful Zaini sahaja bagi mengetuai serangan kerana pemain itu juga akan bertindak turun membantu barisan pertahanan negara.

Jika Saiful dibebankan dengan tugas yang berat itu, tumpuannya dalam melakukan pukulan sudut pendek mungkin terjejas sekali gus melepaskan peluang skuad negara memperoleh gol 'mudah'.

Sementara itu, Timbalan Presiden Persekutuan Hoki Malaysia (PHM), Datuk Seri P. Alagendra berkata, perlawanan persahabatan dengan Jerman akan dijalankan dalam tiga sesi.

Katanya, setiap sesi dalam perlawanan tersebut akan berlangsung selama 25 minit.

Alagendra menambah, skuad negara seterusnya akan beraksi lagi pada perlawanan ujian menentang England di stadium yang sama, esok.

Sumber-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1998&dt=0225&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_10.htm#ixzz4FbGL51Jh © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan