Jumaat, 29 Julai 2016

Gol Chairil tutup malu


 

ARKIB : 03/04/1998

TERSUNGKUR... Pemain negara, Calvin Fernandez berusaha menguis bola daripada tampanan Yasuhiro Nobui walaupun sudah rebah sambil diperhatikan oleh Atsushi Takehara (6) dan Lam Mun Fatt. Malaysia menang 2-1 pada perlawanan ujian ketiga di Stadium Tun Razak, semalam. - Gambar AZALEZAH MALEK.

HAMBAR dan membosankan - begitulah yang mengungkap mutu persembahan Malaysia semalam sekalipun menewaskan Jepun 2-1 pada perlawanan hoki ujian ketiga di Stadium Tun Razak, Kuala Lumpur.

Kecuali dua gol sumbangan Chairil Anwar Aziz, minit pertama dan ke-26, permainan tidak teratur skuad negara semalam terus mengundang tanda tanya apakah persediaan ke Utrecht, Belanda sudah cukup untuk pusingan akhir Piala Dunia, Mei ini.

Hantaran bercelaru selain tujuh cubaan sudut penalti yang gagal, masih lagi dianggap bertambah baik berbanding pertemuan kedua oleh jurulatih negara, Volker Knapp.

''Malaysia lebih baik berbanding Selasa lalu. Pemain menguasai padang walaupun terlepas peluang.

''Boleh dikatakan semua set-pieces sudut penalti telah dicuba namun bola tidak berada pada posisi sepatutnya untuk disudahkan,'' kata Knapp.

Didesak untuk menebus kekalahan 3-4, Selasa lalu, Malaysia memulakan babak pertama dengan deruan pantas Chairil.

Pemain kelahiran Terengganu itu merembat deras menewaskan penjaga gol Jepun, Yasuhiro Nobui.

Chairil terus cemerlang apabila menggunakan kepintaran menambah gol kedua Malaysia.

Chairil memintas pukulan percuma R. Shankar dengan tampanan tepat yang mengelirukan Nobui, minit ke-26.

Sebaliknya Jepun menerusi Takahiko Yamabori sentiasa mendebarkan penjaga gol negara, Paul Lopez terutama ketika barisan belakangnya berjaya mematahkan cubaan sudut penalti Malaysia.

Asakan kilat Jepun itu berhasil apabila memperoleh penalti stroke pada minit ke-68 yang disudahkan oleh Yamabori

Malaysia akan beraksi pada ujian keempat di Stadium Hoki Seremban, 5 petang ini.

Sumber-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1998&dt=0403&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_01.htm#ixzz4FrIW5T7L © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan