Jumaat, 22 Julai 2016

Maninderjit kembali kukuhkan skuad hoki

ARKIB : 04/01/2000
 
SEBAHAGIAN pemain kebangsaan gigih berlatih di Stadium Hoki Nasional, Bukit Jalil semalam menjelang pusingan kelayakan Sukan Olimpik Sydney tahun ini. - Gambar ASWAD YAHYA

MANINDERJIT Singh dan Calvin Fernandez kembali mengukuhkan cabaran skuad kebangsaan ketika Chairil Anwar terpaksa diketepikan akibat kecederaan tumit untuk menyertai sesi latihan jelajah Jepun di Osaka dari 16 hingga 24 Januari ini, lapor RADZLIYANA RADZUWAN

Chairil direhatkan selama sebulan dan dijangka sembuh untuk kembali memikul cabaran pada Piala Sultan Azlan Shah di Kuala Lumpur pada 16 hingga 26 Februari ini.

Latihan pra-Olimpik itu turut mengetengahkan enam muka baru dari skuad remaja iaitu Chua Boon Huat, Keevan Raj, Logan Raj, Suhaimi Ibrahim, M. Jiwa dan Norazlan Rahim.

''Kita telah bermesyuarat dengan semua ahli jawatankuasa dan jurulatih mengenai pemilihan 18 daripada 35 pemain termasuk enam daripada skuad remaja kebangsaan tersebut,'' kata Timbalan Presiden Persekutuan Hoki Malaysia (MHF), Datuk P. Alegendra yang mengumumkan senarai nama pemain selepas tamat sesi latihan di Stadium Hoki Nasional, Bukit Jalil, semalam.

Kriteria pemilihan pemain bergantung kepada tahap kecergasan yang tinggi dan mempunyai potensi untuk membantu Malaysia memenangi setiap kejohanan yang disertai.

Menurut Alegendra, kumpulan pemain yang diketuai oleh Mirnawan Nawawi akan berada di Osaka selama tujuh hari dan terlibat dalam lima perlawanan menentang skuad kebangsaan tuan rumah, Jepun sebagai persiapan menghadapi Sukan Olimpik di Sydney.

''Kita telah menetapkan empat orang pegawai yang akan turut serta dalam program ini iaitu Pengurus Besar, Poon Foke Loke, pegawai perubatan, Zulkifli Abu Samah, jurulatih, Steven Van Huizen dan seorang pembantu jurulatih yang akan diumumkan dalam masa dua atau tiga hari lagi,'' tambahnya.

Bagaimanapun katanya, pemain yang tidak terpilih ke Osaka akan terus menjalani latihan dalam negara mengikut jadual yang telah ditetapkan oleh MHF sebagai persediaan untuk Piala Sultan Azlan Shah.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2000&dt=0104&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_01.htm#ixzz4F8iPpkwO © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan