Ahad, 13 November 2016

India sekat keghairahan skuad Malaysia

ARKIB : 09/02/1999
INDIA mencuri peluang daripada keghairahan Malaysia yang mahu memburu tempat ke perlawanan akhir Kejohanan Hoki Antarabangsa El Yom apabila menewaskan skuad negara 4-1 di Kaherah, kelmarin.

Berbanding India yang cuma memerlukan seri, skuad bimbingan Yahya Atan turun dengan misi hidup atau mati mulanya berjaya mengekang lawan 0-0 sehingga tamat separuh masa pertama.

Namun Yahya ketika dihubungi di Kaherah semalam berkata, India ternyata cukup pintar mengintai ruang yang terdedah ketika anak buahnya membuat serangan dalam usaha mencari empat gol atau lebih.

''Kita mendapat gol tunggal menerusi pemain pertahanan, Nor Azlan Bakar dalam salah satu serangan pada separuh masa kedua.

''Biarpun kalah, kita masih ada perlawanan penentuan tempat ketiga-keempat esok (hari ini) menentang Kanada yang tentunya mengidam untuk membalas dendam kerana kalah 2-3, Sabtu lalu,'' kata Yahya.

Ujarnya, Chairil Anwar Aziz, penjaring gol kemenangan perlawanan itu kemungkinan besar tidak diturunkan apabila menghadapi Kanada sekali lagi.

''Chairil mengalami kekejangan otot paha hingga memaksanya dikeluarkan pada separuh masa kedua menentang India semalam (kelmarin),'' katanya lagi.

Tuan rumah Mesir yang mengumpul sembilan mata mengetuai kedudukan mata kini, diekori dengan India tetapi kedua-duanya akan berentap sekali lagi bagi penentuan juara pukul 5.30 petang ini (waktu Kaherah).

Satu lagi pasukan, Kenya menduduki tangga tercorot selepas tumpas dalam tiga perlawanan sekalipun sempat menewaskan Malaysia 3-2, Rabu lalu.
Sumber-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1999&dt=0209&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_10.htm#ixzz4PspufK1H

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan