Sabtu, 25 November 2017

Malaysia catat kemenangan pertama

ARKIB : 12/05/2008
IPOH - Malaysia mencatat kemenangan pertama menumpaskan New Zealand 2-0 dalam Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah di Stadium Azlan Shah, Ipoh malam semalam.

Penyerang berpengalaman, Azlan Misron dan penyerang muda, S. Selvaraju menyumbangkan gol kemenangan tersebut minit ke-34 dan minit ke-43.

Malaysia yang kalah dalam perlawanan pembukaan kepada Pakistan 2-3, Khamis lalu telah mempamerkan persembahan menarik dari awal permainan.

Kombinasi Chuan Boon Huat, S. Selvaraju, Kavinder Singh dan Tengku Ahmad Tajuddin Tengku Abdul Jalil telah bekerja keras bagi mendapatkan gol.

Namun begitu, benteng pertahanan Kiwi yang dibarisi oleh Dean Couzins, Hayden Shaw, Blair Hopping dan Andrew Hayward begitu liat untuk dibolosi oleh penyerang negara.

Penjaga gol Malaysia, S. Kumar perlu diberi pujian apabila berjaya menangkis beberapa cubaan berbahaya New Zealand melalui Simon Child dan Phillip Burrows.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0512&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_07.htm#ixzz4zS6O3L5T

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan